Latest on Kultúra

Audiovizuálne počítačové umenie na Slovensku stále rezonuje

V dobe, keď grafické karty boli len neurčitou budúcnosťou, práve hardvérová obmedznosť pomohla vzniknúť špecifickému druhu audiovizuálneho umenia. Aj po rokoch, keď tieto grafické limity boli prekonané, demoscénerska komunita, vrátane Slovenska, zostáva po celom svete naďalej aktívna. Hoci demopárty patria k undergroundu, toto naprogramované umenie zaujíma aj súčasných dizajnérov.

Samo Marec: Nie som kaviarenský povaľač

Prečítajte si rozhovor s najznámejším slovenským blogerom SAMOM MARCOM o jeho blogerských začiatkoch, názoroch na súčasnú športovú žurnalistiku, extrémizmus, ale aj zaužívané a často zneužívané nadávky ako bratislavská kaviareň.

Seriálové comebacky vo veľkom štýle III.

„Závisláčite” na vašom obľúbenom seriáli, vedome ignorujúc kvantum povinností? Nie ste sami. So seriálovými hrdinami prežívame každý jeden životný krok, každú zmenu, sú našou súčasťou celé roky a blížiaca sa finálna epizóda v nás vyvoláva neidentifikovateľný pocit smútku. Tvorcovia však vedia príjemne prekvapiť a ohlásiť návrat na scénu.

Seriálové comebacky vo veľkom štýle II.

„Závisláčite” na vašom obľúbenom seriáli, vedome ignorujúc kvantum povinností? Nie ste sami. So seriálovými hrdinami prežívame každý jeden životný krok, každú zmenu, sú našou súčasťou celé roky a blížiaca sa finálna epizóda v nás vyvoláva neidentifikovateľný pocit smútku. Tvorcovia však vedia príjemne prekvapiť a ohlásiť návrat na scénu.

Seriálové comebacky vo veľkom štýle

„Závisláčite” na vašom obľúbenom seriáli, vedome ignorujúc kvantum povinností? Nie ste sami. So seriálovými hrdinami prežívame každý jeden životný krok, každú zmenu, sú našou súčasťou celé roky a blížiaca sa finálna epizóda v nás vyvoláva neidentifikovateľný pocit smútku. Tvorcovia však vedia príjemne prekvapiť a ohlásiť návrat na scénu.

Filmová recenzia: Piata loď

Dlhoočakávaný slovenský film Piata loď je už v našich kinách, a tak sa Atteliér rozhodol zistiť, či sa ho oplatí vidieť. Piatu loď, na motív knihy Moniky Kompaníkovej, nakrútila režisérka Iveta Grófová a očividne to urobila dobre. Film sa, totižto, stal prvou slovenskou snímkou, ocenenou na filmovom festivale Berlinale.

V Číne sa dá cestovať roky a neuvidieť všetko

Najľudnatejší štát sveta, ktorý by mal byť na zozname každého cestovateľa. Jeden z najvplyvnejších hráčov svetovej ekonomiky, historický fenomén, miesto pokroku ale aj zvláštneho politického režimu. Cestovateľské kino v stredu 15. februára v Kine Hviezda nazrie pod pokrývku Číny. Cestovateľ Adrián Drugda priblíži mentalitu miestnych, politiku, kuchyňu, náboženstvo, mestá i prírodu.