11115789_10204524242801729_177894273919956129_n

11:20 Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. sa venuje marketingovej komunikácii a odprezentoval príspevok s témou Náklad periodickej tlače v Československu v 1930.

11:55 Stefan Stanciugelu, PhD. odprezentoval tému o pozitívnych a negatívnych stránkach pri prezentácii nášho osobného profilu pri komunikácii. Každý v diskusii má svoj profil, ktorý pozostáva z jeho univerzitného pôsobenia, z jeho výskumu, či politického presvedčenia. Už za 20 sekúnd dostaneme niekoľko pozitívnych a negatívnych atribútov, ktoré si spojíme a vychádza nám profil diskutujúceho behom pár sekúnd. Tak ako každý film má nejaké filmové charaktery, ktoré zaraďujeme na základe nimi prejavených atribútov a takto si tvoríme svoj profil aj pri našom osobnom vystupovaní. V rozhovore na základe našej reči dokážeme tie isté slová povedať v rôznych charakteroch. Informáciu podávame rôznou intonáciou, s rôznym prejavom a vytvárame rôzny charakter komunikátora. Najdôležitejší je kontext, pretože ak sa netrafíme do kontextu komunikácie, stratí sa kompatibilita diskutujúcich. Dôležitá je opatrnosť v šírení nášho charakteru a tiež v šírení našej správy či informácie, aby bola správne pochopená.

11156750_10204524392245465_1110851671_n

13:30 Panelová diskusia – Človek v zrkadle mediálnej kreativity Účastníci: Martin Nikodým, Daniel Dangl, Zora Hudíková, Alexander Plencner Moderátor: doc. PhDr. Slavomír Magál, CSc. 11074523_10204524611530947_431315303_n

Dano Dangl: “Masmédiá nemajú silu vychovávať. Môžu formovať názory ľudí, ovplyvňovať percipienta, no nie ho vychovávať.”

Martin Nikodým: “Výsledky našej mediálnej práce sú ťažko hmatateľné. Preto idem rád do záhrady a rýľujem a vidím tú konkrétnu prácu, nie ako keď moderujem. Preto sa nevenujem divadlu, ale moderujem, lebo pri tom môžem zo seba viac odovzdať a byť sám sebou.”

11146042_10204524639651650_11511790_n

Matin Nikodým: “Nie všetci ľudia vedia identifikovať, že ak  správa obsahuje „vraj, údajne“, nie je to celkom relevantná a overená informácia.”

Alexander Plencner: “Úloha mediálnych osobností sa mení. Nikto by nesledoval televíziu, ak by vystupovala ako mediálna autorita. Ľudia z televízie sú braní ako vzory, pretože televízia dáva moc tým ľudom, ktorí sú na vedľajšej koľaji. Reality show sú temne uspokojujúce a človek pred obrazovkou si povie: „Nie som na tom až tak zle, ako oni.“ Čo ľudí baví na televízii? Odvaha vysmievať sa moci, vysmievať sa tomu, čo nemáme celkom pod kontrolou. Alebo ako mediálny tvorca ukáže ako sa stal tým, čím je. Na to ľudia intenzívne reagujú, nie na falošné moralizovanie.”

Martin Nikodým: “Ľudia akoby boli vyčerpaní z negatívnych informácií zo spravodajstva, ktorým pripisujeme veľký význam. Milujem Slovensko je úspešné, lebo ľudia identifikovali ten pozitívny náboj.”

15:30  – Po panelovej diskusii sa účastníci premiestnili do rôznych sekcií, kde nasleduje séria prezentácií, trvajúca do 18:00. Nasledovať bude večerný raut. Krátky sumár z konferencie v Smoleniciach vám prinesieme aj zajtra.