„Teraz tu vidíte stáť dve herečky. Po filme však uvidíte iba jednu postavu. Julietu,” povedala pri svojej úvodnej reči pred premietaním filmu herečka Emma Suaréz.
Film rozpráva príbeh o vzťahu medzi mužom a ženou a rovnako aj príbeh o vzťahu medzi matkou a dcérou.
Julieta plánuje s priateľom odísť z Madridu do Portugalska. Pred odchodom však na ulici náhodou stretá Beu, kamarátku jej dcéry Antie z detstva. To, že sa so svojou dcérou už dlho nevidela, Bei neprizná a dozvedá sa od nej napríklad aj to, že jej dcéra má tri deti.
Stretnutie Julietu vyvedie z miery a rozhodne sa ostať v Madride. Presťahuje sa do budovy, kde kedysi žila spolu s dcérou a Antii začne písať všetko, čo jej vždy chcela povedať, no nikdy nepovedala. Obrazy Juliety z prítomnosti prelínajú obrazy Juliety z minulosti a spolu s voiceoverom sprevádzajú diváka jej príbehom.
Jedna úloha, dve herečky
Prvá otázka, ktorá v rámci diskusie zaznela, sa prirodzene týkala práve toho, ako herečky brali situáciu, kedy obe budú stvárňovať tú istú postavu.
Ugarte spomína, že spolu so Suaréz prirodzene plánovali na postave pracovať spoločne. Režisér Almódovar ich však režíroval každú zvlášť. „Postava má silnú minulosť a silnú prítomnosť,” odpovedá Suaréz na otázku, čo podľa nej bolo dôvodom, prečo sa Almódovar rozhodol režírovať obe herečky samostatne. Príprava na úlohu Juliety sa taktiež líšila.
S Ugarte si režisér prechádzal scénu po scéne. Suréz sa pripravovala na Julietu šesť mesiacov. Tie strávila sama, bez svojich detí, štúdiom kníh a filmov, ktoré jej Almódovar odporučil. „Je nemožné byť matkou a Julietou zároveň,” konštatuje. Pri príprave na svoju postavu si načítala veľa príbehov o matkách, ktoré prišli o svoje deti alebo sa s nimi odlúčili. „Počúvala som hudbu Alberta Iglesiasa, ktorý pre film vytvoril soundtrack. Myslím si, že je jedným z kľúčových prvkov, ktoré tvoria atmosféru celého filmu,” hovorí.
Divákov tiež zaujímalo, ako vyzeral ich deň počas nakrúcania filmu. „S Pedrom to bolo ako sen. Nezaujíma vás jedlo ani spánok. Nežijete v momente. Ste Julieta,” spomína Ugarte.
Filmov pre ženy v hlavnej úlohe je málo
„Hlavné postavy, tie sú pre mužov. Filmy, ktoré dostatnú finančnú podporu, nie sú tie, ktoré zobrazujú hlboký obraz samotnej postavy, ale tie, ktoré majú veľa špeciálnych efektov a dokážu zaujať masy,” myslí si Suaréz. Problém s obsadením ženy ako hlavnej protagonistky majú podľa Ugarte najmä herečky po štyridsiatke. Zhodli sa na tom obe herečky a pripomínajú, že to nie je len problém Hollywoodu, ale celého filmového priemyslu.
Herečky budú propagovať film na viacerých festivaloch počas celého roka. Medzinárodná premiéra filmu bola na festivale v Cannes, kde bol film nominovaný na Zlatú palmu.