Systém vzdelávania je v protiklade s ľudskou prirodzenosťou
Psychológ a pedagóg Silvester Sawicki (46) nám prezradil mnoho informácií nielen z jeho života a práce na našej univerzite. Dozviete sa, že skúma kyberpriestor a nemá problém vyjadriť svoj názor na školstvo či referendum za tradičnú rodinu.
Úspešný absolvent FMK Juraj Kováč: Nebol som ukážkový študent. Čo sa dalo odfláknuť, to som odflákol
Pred pár týždňami sme sa zúčastnili konferencie Marketing Identity 2014. Najzaujímavejšou časťou bola opäť panelová diskusia. Jedným z diskutérov bol aj Juraj Kováč, creative team leader reklamnej agentúry This Is Locco a zároveň absolvent FMK. Stretli sme sa s ním napoludnie v Bratislavskej meštianskej pivárni, kde si zaspomínal na študentské časy, porozprával niečo o svojej práci, ale aj o tom, čo chýba absolventom.
Viera, ktorá si kladie otázky
Uvažoval o štúdiu teológie, sám je však protestant. Záujem o spiritualitu a veci duchovného charakteru u neho pretrváva dodnes. Schopnosť kritického myslenia považuje za veľmi podstatnú v prístupe k životu. Pedagóg, editor, lektor soft skills, nádejný spisovateľ a maliar ALEXANDER PLENCNER.
V médiach sa cítim ako doma
LUCIA PALŠOVIČOVÁ je úspešnou absolventkou FMK UCM v Trnave. Uvedomuje si dôležitosť prepojenia teórie s praxou, a to je dôvod prečo už od prvého ročníka začala pracovať v lokálnej televízii TV Ružinov. V treťom ročníku nastúpila na pozíciu rosničky do RTVS, kde hlásila počasie neuveriteľných 6 rokov. Keď ju prijali do Fun rádia, musela na nejaký čas skĺbiť dve práce súčasne. Dnes pracuje už len vo Fun rádiu. Viac nám o sebe povie v krátkom interview:
Prvým pravidlom PR je neklamať, vraví absolvent FMK Martin Vidan
Pedantný profesionál, ktorého nikdy nenachytáte nepripraveného. Neklame, nehovorí to, s čím nesúhlasí a otázky novinárov ho neotravujú, pretože si vyskúšal ich prácu. Aj po absolvovaní FMK zostáva verný magente. O svojich začiatkoch a pozadí práce na PR oddelení veľkej spoločnosti nám porozprával hovorca Slovak Telekomu MARTIN VIDAN.
Živý poslucháč vo vysielaní je totálne top
S LENKOU DEBNÁROVOU z Europy 2, sme sa rozprávali nielen o práci v rádiu, ale aj o tom, ako prvotne inklinovala skôr k spevu. Dozviete sa, v ktorých filmoch hľadať jej hlas dabléra a akú hudbu počúva. Sama hovorí, že Europa 2 ju hudbou nakazila, no stále ju vie najviac potešiť záujem poslucháčov.
Ak si niekto nevšimol pád Železnej opony, mal by kontaktovať psychiatra
Keď sa povie Nežná revolúcia, väčšine z nás sa vybavia masové manifestácie na Námestí SNP. Jedným z tých, ktorý v tom čase stáli na tribúne a prihovárali sa ľuďom, bol aj MILAN KŇAŽKO (69). Porozprával nám, aký mal November pre Čechov a Slovákov zmysel.
Samaritánstvo či snaha o ovplyvňovanie?
V súčasnosti sa dejú na zahraničnom mediálnom trhu veľké zmeny. Dôvodom je prepad príjmov z reklamy a predplatného, čo vedie k vlastníckej konsolidácii. Ani Slovensko sa tomuto trendu nevyhlo, a tak sme sa pýtali iniciátorov najprepieranejšej mediálnej kauzy posledných týždňov Penta Investments, s.r.o. Na otázky nám odpovedal PR Manager Martin Danko.
Absolvent FMK Horňák: Spätná väzba je najdôležitejšia, bez nej človek nevie správne posúdiť, kde sa nachádza
Už ako stredoškolák pričuchol k práci v médiách. Lákala ho športová žurnalistika, no dnes sa venuje ekonomickým témam v televízii TA3. O tom či FMK dokáže pripraviť na prax, a či je práca v spravodajskej televízii náročnejšia ako v inej, sme sa porozprávali s absolventom DANIELOM HORŇÁKOM.
Budú študenti o index ľahší?
Tak, a je to tu! Ďalší akademický rok je v plnom prúde a na univerzitu hneď čaká nemalé množstvo povinností. Zlúčia sa trnavské univerzity a zrušia sa indexy? Aj na tieto otázky nám odpovedal rektor univerzity Jozef Matúš.
Polovičné odkúpenie Petit Pressu je len prvý krok
Vstupovať do redakcie .týždňa kvôli rozhovoru o nezávislej žurnalistike v deň, kedy sa malo definitívne rozhodnúť o kúpe Petit Pressu, bol zvláštny pocit. Presne o tejto téme som sa totiž rozprával s mnohokrát oceneným investigatívnym novinárom Marekom Vagovičom, podľa ktorého bola väčšina médií pod vplyvom oligarchov už pred príchodom Penty.
Piano učí platiť Slovákov za obsah na internete
Dospeli Slováci do štádia, v ktorom sú ochotní zaplatiť za obsah na internete? Zatiaľ, čo zahraničné vydavateľstvá tento systém zavádzajú, na Slovenku od jeho používania odstupujú. Je príčinou slovenský spotrebiteľ alebo veľkosť nášho trhu? V rozhovore so senior account managerom Michalom Králikom aj o online magazínoch či exkluzívnej spolupráci s Newsweek.