Produkty, ktoré nám ponúkajú mladé slovenské značky, sú mnohokrát v každom detaile originálne a prepracované. Presvedč sa o tom sám.

Jedinečné startupy prichádzajú na trh s kúskami, ktoré ťa svojsky odprezentujú. To, že sú domáce, ich viac smeruje skôr na kvalitu ako kvantitu. Obliekať sa netradične a zapisovať si poznámky do žurnálu nie je len výsada hipsterov. Zo slovenských značiek si môžeš ľahko vytvoriť takmer kompletný outfit alebo si zaobstarať tričko, ktorým pobúriš pár okoloidúcich. Začneme hneď zhurta.

Mamke

„Nepáčime sa všetkým, a to je náš cieľ,” prezentuje sa drzá a vyzývavá značka – Mamke. Nebojí sa povedať to, čo si myslí a možno aj viac. Prostredníctvom svojich produktov dávajú jej tvorcovia najavo ich názor na situáciu, ktorú musíš vnímať s istou dávkou nadnesenosti. Ak chceš vyzerať svojsky a originálne, tieto kúsky ti v šatníku nepostoja dlho. V dňoch, kedy jednoducho nebudeš mať chuť na ľudí, budú tričká tvojou voľbou číslo jedna. Ich citáty ťa buď oslovia alebo nad nimi prekrútiš očami. Značka Mamke sa nebude páčiť každému. Môže ťa však prekvapiť tým, že jej humor pekne zapasuje do tvojho. Vážne o tom ešte rozmýšľaš?

slovenské značky
Značka Mamke využíva na svojich produktoch vtipné a ironocké texty.  Zdroj: Mamke

Ľúbené

Ako by povedal Sládkovič, nemožno ju neľúbiť. Tak, ako hory prenášajú lásku, môžeš aj ty tú svoju prenášať prostredníctvom produktov Ľúbené. Slovenská značka je totiž stvorená pre milovníkov prírody a turistiky. Získa si ťa možno práve svojou jednoduchosťou, pastelovými farbami a ilustráciami na poctivých plecháčikoch. Produkty doslova vyzývajú k tomu, aby si sa vydal do hôr a bezstarostne sa stratil v okolí našej domoviny. Ľúbené prináša na slovenský trh produkty, ktoré si nájdu miesto v skrini každého dobrodruha a s hrdosťou si ich bude hýčkať.

slovenské značky
Ľúbené ponúka spoločníka na turistiku, v ktorom si ponesieš celú výbavu vrátane termosky či hrnčeka. Zdroj: Ľúbené

VULVORA

Táto slovenská dizajnérska značka pri svojej práci vsadila na minimalizmus. Prostredníctvom svojich produktov ponúka ľuďom hlas, a teda možnosť vyjadriť sa. Jej témou sú najmä ženy, rovnosť pohlaví a ľudské práva. Túto myšlienku aplikuje doslova „na seba”. Produkty udržiavajú ideu slow fashion módy. Sú cenovo vyššie, ale o to kvalitnejšie.

Značka je jedinečná aj vďaka potlači, ktorá nesie samotné posolstvo na každom kúsku oblečenia. Hoci sa sústreďuje na ženské práva, ich móda je unisex. Jeden z dizajnov je napríklad odpoveď na prezidentské voľby 2019. Poukazuje na to, že citová sloboda v láske nemá byť otázkou politických diskusií ani vecou verejnou. Zasahovanie do tejto oblasti vníma ako vysoko intímne. Každý dizajn od značky VULVORA vypovedá hlbokú myšlienku.  

slovenské značky
Detail prierezu jablka poukazuje na rozmanitú krásu žien a výzvu k jej akceptovaniu zo strany spoločnosti. Zdroj: VULVORA

Onaque

Mladý start-up prichádza s myšlienkou inakosti v obliekaní. Do veľkej miery sa inšpiruje našími solúnskymi bratmi. Jeho rozpoznávacím znamením je najmä plne farebný dizajn. Na produktoch okrem ilustrácií nájdeš aj trefné texty s lokálnou tématikou našich dobrodincov a známych osobností. V krátkosti, ide o zmes tradície s novodobými neduhmi. Dôvtip a nadhľad je pre značku Onaque charakteristický. Nebojí sa humoru a plne ho využíva. Poukazuje na typické hlášky a spája ich s nápadnou grafikou. Vyobrazenú ich nájdete na potlači tričiek, tenisiek a krytoch na mobily. 

slovenské značky
Každý z nás robí chyby, ale niekto aj gramatické. Na tých by bol vraj Ľudo hrdý. Zdroj: ONAQUE

BeWooden

Prírodným materiálom nikdy nepokazíš žiadny doplnok. Práve drevo sa stalo základnou surovinou pri výrobe doplnkov od BeWooden. Príbeh zakladateľov začal práve snahou obnoviť tradičné remeslá. Preto vyrobili prvé drevené motýliky. Neskôr sa im podarilo prebiť i stereotyp a doplnok spopularizovali aj pre ženy. Okrem toho vyrábajú obľúbené brošne, náhrdelníky, peňaženky a tašky. Ich základnou surovinou zostáva naďalej drevo, hoci sortiment sa nápadne rozšíril. Dnes sú ich produkty známe tiež v zahraničí, a to najmä v severských krajinách a Českej republike. 

Veľmi nápadité sú ich brošne imitujúce zvieratá, ktoré si získali svojich zákazníkov. Zdroj: BeWooden

HOFFEbelts

Tieto kvalitné opasky vychádzajú spod rúk šikovným remeselníkom zo Slovenska so zárukou na celý život. Vznikli ako opätovné oživenie rodinnej tradície, hoci ich začiatky boli veľmi tŕnisté. Značku HOFFEbelts vytvoril otec a jeho synovia. Z dlhoročných skúseností hlavy rodiny a podnikateľských schopností mladých ľudí vznikol ucelený koncept. Dnes predávajú vlastnoručne vytvorené opasky. Jedinečnosť im pridáva aj voľba vlastného gravírovania ľudovými vzormi a možnosť vložiť vlastný odkaz alebo venovanie na vnútornú stranu opasku. 

hoffebelts - produkt
Značka HOFFEbelts prichádza s nápaditými produktmi, ktoré imitujú slovenské hory. Zdroj: HOFFEbelts

Peelo

Obrovské množstvá odpadu sú problém, s ktorým sa naša príroda potýka každý deň. Dvojica mladých Slovákov sa rozhodla čeliť mu a pomôcť našej planéte. Prišli s jednoduchou myšlienkou. Jej realizácia pomáha obmedziť tvorbu odpadu, ktorý je výsledkom neustáleho balenia produktov do jednorazových obalov. Zakladatelia Martina a Tomáš vytvorili multifunkčné voskové obaly, ktoré môžeš využiť opakovane. Máš jedinečnú možnosť zabaliť svoje potraviny tak, aby mohli dýchať a potom využiť obal znovu. 

Peelo opaly môžeš využiť napríklad na balenie jedla so sebou. Zdroj: Peelo.wraps

Kvitok

Predstavujem ti ručne vyrábanú kozmetiku plnú prírody. Je prvá svojho druhu na Slovensku a od bežných značiek sa odlišuje v mnohom. Spája čistotu prírodných zdrojov, aromaterapiu a zároveň aj vedu. Veľmi dbá na životné prostredie. V súvislosti s tým produkty nie sú testované na zvieratách a zakúpiš ich výlučne len v ekologických obaloch.

Kozmetika obsahuje suroviny rastlinného pôvodu s výnimkou prímesi kozieho mlieka alebo včelieho vosku. Zdroj: Kvitok

Mylo

Barb je žena, ktorá začala vyrábať mydlá vo svojom voľnom čase. Neskôr ručne tvorila aj iné kozmetické produkty a po čase sa rozhodla, že založí vlastnú firmu – Mylo. Jej produkty sú rýdzo slovenské, prírodné a počas výroby berie ohľad aj na životné prostredie. Spája jednoduchosť a čistotu a v rámci svojej značky šíri aj osvetu. Robí tak prostredníctvom blogu, kde hlbšie rozoberá inšpiratívne témy ohľadom krásy.

produkt-mylo
Mylo spája prírodu v kozmetickom produkte. Zdroj: Mylo

madebythe:

Môže sa stať, že prejde niekoľko rokov štúdia a ty sa neposunieš tam, kde by si chcel byť. Presne tomu chce The Žurnál predísť. Viesť si zápisník ešte stále nie je prežitkom. Zdá sa, že v dobe online poznámok a kalendárov má hmota papiera stále cenu. Pokiaľ si veci zapíšeme fyzicky na papier, máme tendenciu ich dodržiavať viac. Koncept Madebythe: prišiel na trh s podrobne rozpracovaným zápisníkom, ktorý je navrhnutý tak, aby ti poskytol všetko nevyhnutné. Dáva ti možnosť chopiť sa svojich myšlienok, svojím obsahom však zostáva minimalistický.

Základný produkt The Žurnál spustil podnikanie značky Madebythe:. Zdroj: Madebythe:

Pokiaľ ťa baví čmárať si svoje plány a povinnosti, potom diár nezapadne prachom. Naopak, môže ti poskytnúť cielenejší prístup k žitiu. Doslova sa prispôsobí tvojej osobe. Si viac marketér alebo kreatívec? V madebythe: si môžeš vybrať formát, ktorý je ti bližší.

Okrem toho v spolupráci s portálom Hikemates vytvorila značka nové plagáty. Ide o poustre, ktoré zachytávajú krásu slovenskej prírody. Výťažok z nich zlepšuje Slovensko. Peniaze totiž putujú k neziskovým organizáciám, ktoré sa starajú ochranu slovenskej prírody, podporu tradičných remesiel a značenie turistických chodníkov.