Miluj interpreta svojho ako blížneho svojho

Hlavnou osobou popoludnia bola PR odborníčka Nora Krchňáková. V minulosti pôsobila ako redaktorka TV Markíza a od roku 2011 využíva nadobudnuté skúsenosti z oblasti médií v spoločnosti Propaganda House pri budovaní značiek hudobných interpretov a kapiel. Spoločnosť má vo svojom portfóliu mnoho zvučných mien ako Jana Kirschner, Hex, Dan Bárta, Thomas Puskailer či pilotný a ich zároveň najväčší projekt – Richard Műller. Vo svojej prednáške priblížila Nora proces budovania značky práve slovenského priekopníka elektro-popu.

„Prišli sme do úplne zničeného územia, z ktorého sme museli vybudovať katedrálu,“ spomína Nora na začiatky ich spolupráce. Aj keď bola značka Richarda Műllera po ťažkom životnom období speváka vnímaná ako nedôveryhodná, správnymi PR aktivitami sa im podarilo navrátiť jej hodnotu späť. Dokonca aj napriek tomu, že je Richard Műller známy predovšetkým v offline svete, pomocou sociálnych médií, webu, YouTube videám a e­shopu s vlastným merchandisom sa dostal do povedomia aj v online prostredí.

Panelová diskusia
Panelová diskusia

SND je zrkadlom našej spoločnosti

Po prednáške čakala návštevníkov krátka prestávka, po ktorej nasledovala panelová diskusia, kde prizvaní hostia odpovedali na otázky moderátora. Daniel Rabina porozprával o marketingových aktivitách SND ako o brandingu umeleckej inštitúcie. „SND nie je iba o tom, že sa v ňom počas jeho 95 ročnej histórie vystriedalo obrovské množstvo umeleckých osobností, ale je to aj o tom, že SND je ako umenie zrkadlom spoločnosti a reflektuje to, kde momentálne žijeme,“ priblížil Rabina historickú hodnotu divadla v úvode.

Hulifest – kráľovský názov pre festival

Ďalším hosťom bol Marek Anta, tohtoročný organizátor alternatívneho festivalu HULIFEST (HUdobný LInčanský FESTival), ktorý už 20 rokov pomáha mladým začínajúcim kapelám dostať sa do povedomia spoločnosti. „HULIFEST je podľa mňa kráľovský názov, pretože vyvoláva kontroverzie stále, nieto ešte v roku 1995,“ obhajuje Anta kontroverzný názov festivalu.

Robiť niekomu značku prináša aj psychické opojenie

„Snažíme sa zobraziť tých ľudí trošku v inom svetle, ako to tradične býva, čím sa snažíme vyvolať v ľuďoch zážitok a dojem,“ opísal svoju prácu kreatívec Antonios Vlachou. Vo svojom štúdiu AVart pracoval s menami ako Laco Lučenič či Titusz Tóbisz.

Antonios Vlachou vraví, že robiť niekomu značku mu prináša hlavne psychické opojenie.
Antonios Vlachou: ”Robiť niekomu značku prináša hlavne psychické opojenie.”

Operné umenie potrebuje konkrétny imidž

Šéfredaktor portálu Opera Slovakia Ludovít Vongrej vo svojom bloku tvrdil, že medzi inštitúciou prichádza k synergii, pretože tak, ako si inštitúcia buduje svoj imidž, buduje ho aj umelcovi pôsobiacemu v nej. A platí to aj opačne.

Spontánne fotografie sú najlepšie

Fotograf osobností rozprával o procese snímania umelcov a v prezentácii ukázal svoje najlepšie fotografie. „Fotenie môže trvať od piatich minút do niekoľko hodín, aj keď si myslím, že spontánne fotografie sú najlepšie,“ odpovedal fotograf na otázku, ako dlho trvá fotenie osobností. Okrem týchto osobností sa na podujatí objavila aj tvár známeho producenta Jara Slávika. Ten sa kvôli pobytu v Miláne ohlásil trnavskému publiku prostredníctvom svojho video príhovoru, ktorý si môžete pozrieť na Facebook stránke BrandingSlovenska. Marketing Masterclass je projekt doktorandov FMK UCM, ktorého cieľom je priblížiť podstatu marketingu v rozličných oblastiach. Jeho ďalšie pokračovanie na tému Sociálna práca a marketing sa uskutoční 18. novembra 2015 o 15:00 hod. v Kine OKO. Bezplatné lístky si je nutné vopred rezervovať na stránke projektu masterclass.sk.

Autor: Erik Oravec, foto: autor