Učiť sa treba od najlepších. Preto sme pre vás pripravili 8 najlepších reklamných agentúr, ktoré musí poznať každý študent marketingu. Brali sme ohľad na ich úspechy, ale aj prínos pre študentov.

1. Zaraguza

Medzi top reklamné agentúry patrí určite Zaraguza. Už v roku 2010 odštartovala šnúru ocenení. Podarilo sa jej získať ocenenie Zlatý klinec až štyri roky po sebe. Mimoriadne úspešná bola kampaň Rytmusova finančná akadémia, vďaka ktorej sa Tatrabanke podarilo otvoriť až 13-krát viac študentských účtov. Táto kampaň si tiež odniesla dve ceny EFFIE. Nesmieme zabudnúť ani na legendárneho šúšľajúceho psíka z reklamy pre Kofolu, ktorý agentúre vyslúžil Zlatý klinec v dvoch kategóriách.

Aj minulý rok patril medzi veľmi úspešné. Podarilo sa jej získať dva Zlaté klince,  Strieborné Effie za českú pobočku a ocenenie Najkreatívnejšia agentúra podľa Youtubeads leaderboard. Umiestnila sa tiež na druhom mieste medzi top agentúrami na Slovensku.

Zarytých kávičkárov určite osloví kampaň Praví kávičkári, ktorá sa tešila veľkému úspechu. Zaraguza sa rozhodla postaviť ju na insighte, že ľudia majú večne potrebu komentovať pitie kávy iných. Kampaň zvíťazila v kategóriách v súťaži Digital PIE v roku 2019.

Jej pokračovanie videlo na Youtube 1,6 miliónov ľudí a malo viac ako 10 000 reakcií. Posolstvom kampane bolo, že praví kávičkári však dávno vedia, že čo je dobré a netreba to meniť.

Do Zaraguzy sa chce dostať snáď každý študent marketingu. Začínala tam aj naša absolventka Monika Farkašová, ktorá to neskôr dotiahla až do New Yorku.

2.PS-digital

Digitálna agentúra PS-digital sa špecializuje na sociálne siete, kde sa snaží prinášať kreatívne digitálne riešenia. Okrem vzdelávania samých seba vzdelávajú aj ostatných prostredníctvom PS:Digital Marketing Academy. Ich Instagram je plný užitočných rád a tipov pre každého budúceho social media managera, ale aj bežného používateľa. Na Stories si vás dokonca pravidelne otestujú, a tak zistíte, ako ste na tom so svojimi digitálnymi znalosťami.

Svoju kreativitu pretavili do niekoľkých úspešných kampaní. Napríklad, pre Rádio Expres spravili v roku 2019 kampaň, ktorá trvala počas osláv 17. novembra. Vytvorili jedinečný AR filter na Instagrame, ktorého cieľom bolo poukázať na to, ako sa žilo v socializme. S použitím tohto filtra ste „získali“ sledovateľa, ktorého ste sa nemohli len tak zbaviť, a to príslušníka ŠTB.

top-agentury
Kampaň #sledujemta si vyslúžila strieborný klinec v kategórii Best craft. Zdroj: https://www.digitalpie.sk/

Sú držiteľmi dvoch bronzových klincov z roku 2017 a tiež zabodovali s mimozemšťanom Sajfom v kampani pre Tatra Banku. Top reklamné agentúry sú súčasťou aj prednášok na FMK. Okrem týždňa vedy a techniky sa môžete s odborníkmi z praxe stretnúť aj na niektorých prednáškach. Jednou z nich sú aj marketingové stratégie s Petrom Šebom z PS-digital.

3. Triad

Bezpochyby, aj TRIAD patrí medzi top reklamné agentúry. Veľa študentov FMK svoju marketérsku kariéru začína práve tam. Určite aj vďaka 10 dňovej agentúre, ktorá im dáva skvelú príležitosť presadiť sa.

Ak si na to ešte netrúfate, môžete sa aspoň vzdelávať prostredníctvom ich podcastov, alebo blogu.
Kreativita je ich druhé meno. Niet teda divu, že získavajú ocenenia takmer všade, kde sa objavia. Už v roku 2011 sa Triad presadil na Zlatom klinci, kde agentúra získala Grand Prix. Môžeme tiež spomenúť rok 2018, kedy sa im podarilo získať Zlatý klinec za digitál a striebro za kreativitu v PR v kampani pre O2. V roku 2019 získala šesť ocenení, Štyri z nich pre VÚB banku. V tom istom roku sa stal Triad na Digital Pie agentúrou roka.

Ich klienti sú zvučné mená ako Birel, Martinus, Rajo, O2, VÚB alebo Absolut. Práve kampaň pre Absolut, Slovensko hrá všetkými farbami z roku 2019, sa stala najdiskutovanejšou kampaňou v dejinách Slovenska.

Ani čo sa týka ocenení, neostala táto kampaň nepovšimnutá. Získala ocenenie v niekoľkých kategóriách na Digital Pie, Zlatý klinec a dokonca Grand Prix.

4. Wiktor Leo Burnett

Niet divu, že v rebríčku top reklamné agentúry nechýba ani stálica Wiktor Leo Burnett s ich dlhou tradíciou. Asociácia Ad Awards jej udelila cenu najkreatívnejšej agentúry za obdobie 1994 – 2014. Môže sa tiež pochváliť najprestížnejším kreatívnym ocenením Cannes Lion, ktoré získalo iba 5% spoločností na celom svete. Získala tiež viac ako 470 medzinárodných a miestnych ocenení za kreativitu, vrátane Zlatých a Strieborných klincov.

Tento rok sa im podarilo získať hneď niekoľko. Tri zlaté. Jeden za kreativitu v čase korony, vo svojej kampani pre 365 banku, Reklamy z obývačky  a dva za kampaň s názvom Hrášková polievka pre LIDL.

Okrem kreativity sa agentúra snaží dbať na to, aby kampane boli aj efektívne. Dôkazom toho je 37 trofejí EFFIE a nominácií za najefektívnejšie projekty. Medzi jej klientov patrí Lidl, Poštová Banka, Orange, Slovnaft alebo Zlatý Bažant. Z kampaní si môžeme pripomenúť jednu úspešnú pre Zlatý bažant 73, ktorá bola nasadená nie len v on-line, ale aj v off-line prostredí.

Aj študenti majú možnosť nazrieť do sveta top reklamných agentúr ako je Wiktor Leo Burnett. Jedným zo spôsobov je napríklad ADC Štempel. Majú možnosť vypracovať zadanie a ak uspejú, môžu si vybrať agentúru, v ktorej budú stážovať, vrátane WLB. Túto možnosť využila aj študentka FMK, Nika Kotláriková. Pre Magazín Praxuj.sk o tejto skúsenosti prezradila viac.

5. Visibility

Agentúra Visibility sa síce nemôže pochváliť niekoľkými kreatívnymi oceneniami, ale smelo ju môžeme zaradiť medzi top reklamné agentúry na Slovensku. Vo svojom odbore sú totiž špička. Starajú sa príkladne o svojich klientov, pripravujú pre nich dlhodobú stratégiu z hľadiska SEO, PPC a tiež stratégiu na sociálnych sieťach.

Ich hlavným poslaním je vzdelávanie a ide im to skutočne dobre. Na ich webe si môžete stiahnuť niekoľko e-bookov, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v online svete a v aktuálnych trendoch. V jednom z nich sa dokonca dozviete, ako sa dostať do reklamnej agentúry. Júlia Micháleková, ktorá vo Visibility začínala ako stážistka, hovorí o vzdelávaní, nie ako o súčasti dobrého marketingu, ale ako o prínose pre študentov. „Reálne som bola presvedčená o tom, že chcem pomôcť študentom alebo začínajúcim podnikateľom, ktorí si nemôžu dovoliť naše služby“ (Ako vyrásť v kreatívnom biznise, Kamil Aujeský)

Rovnako na blogu nájdete veľa užitočných trikov, najčastejších chýb, ktorým sa treba vyhnúť a tiež kvízov, aby ste vedeli, na čom ste. Ak chcete ostať v obraze, nezabudnite sa prihlásiť na ich newsletter a sledovať ich Instagram, na ktorom pridávajú aj zákulisné fotky.

6. Basta Digital

Výkonnostná digitálna agentúra Basta Digital, ako už z názvu vyplýva, je zameraná na výkon. Čiže dosahovanie čo najlepších výsledkov. V tomto smere má aj niekoľko ocenení. Pre Hyundai sa im v roku 2019 podarilo zdvojnásobiť mieru konverzií a v roku 2018 sa zaradila medzi finalistov súťaže Google Premier Partner Awards 2018 v dvoch kategóriách. Pre kliniku iClinic, vytvorili sériu riešení, vďaka ktorým sa v Googlu zobrazujú na popredných pozíciách.

Ak sa zaujímate o SEO, PPC, E-mail marketing a B2B trh, určite sa oplatí sledovať ich blog: Čítajte a basta a počúvať podcasty.

7. istropolitana Ogilvy

Keď spomíname top reklamné agentúry, nesmieme zabudnúť na fullservisovú agentúru Istropolitana Ogilivy. Počas svojich 25 rokov existencie sa môžu pochváliť najväčším počtom ocenení za efektivitu na Slovensku, konkrétne 71. Sú tiež držiteľmi viac ako 600 lokálnych a medzinárodných oceneniami za kreativitu.

Aj táto slovenská špička vás rada naučí svoje know-how. Vytvorili takzvané Akvárko pre mladé reklamné talenty. Poskytujú mesačnú stáž, v rámci ktorej nazbierate cenné skúsenosti a môžete smelo vplávať do vôd slovenského reklamného rybníka. Aktuálne majú akvárko študentov napustené, ale určite sledujte ich Facebook a čakajte na ďalšiu výzvu.

top-reklamne-agentúry-istrpolitana-ogilvy
Takto kreatívne dali vedieť študentom, že už majú dostatok záujemcov. Zdroj: Facebook/Akvárko

8. MUW Saatchi & Saatchi

Medzi top reklamné agentúry patrí rozhodne aj MUW Satchi & Satchi, ktorá má na krku množstvo svetových ocenení, akým sú New York Festival, Golden Drum, EPICA Awards alebo Eurobest awards. Bodujú aj na Slovensku. Svedčí o tom ich počet klincov, 148 (37 zlatých, 46 strieborných a 68 bronzových). V rokoch 2009, 2010 a 2014 si vyslúžila pomenovanie agentúra roka.

Ocenenia ale nie sú všetko. Rasťo Michalík, ktorý stál pri zrode agentúry, v Marketing Backstage prezradil, že peniaze ani ocenenia ho šťastnejším nespravili. Je to vraj presne naopak. „To, že robím prácu, ktorá ma robí šťastným, mi prinieslo peniaze aj ocenenia.

Medzi ich aktuálnych klientov patrí Jameson, Telekom, ČSOB alebo Rádio Expres. Ako uvádzajú na svojom webe, sú agentúrou pre veľkých, aj malých a veria, že vďaka nim sa aj malé značky stanú zaujímavejšie. Ak sem tam zapnete televíziu, možno ste narazili aj na túto reklamu, ktorú ma na svedomí práve agentúra MUW Saatchi & Saatchi.

.