Krása nie je o dokonalosti, ale o odlišnostiach. V novej kampani značky Savage x Fenty chce Rihanna vyzdvihnúť bojovnosť a odvahu žien tmavej pleti, ktoré prekonali rakovinu prsníka.

Október je mesiacom na podporu boja proti rakovine prsníka. Aj speváčka Rihanna so svojou značkou Savage x Fenty prišla s nápadom na kampaň, informoval o tom portál cnn.com. Jej cieľom je priniesť povedomie o rakovine prsníka nielen v Amerike, ale po celom svete.

Značka so spodnou bielizňou oslovila tri úspešne vyliečené ženy tmavej pleti, aby sa stali tvárami novej kolekcie, ktorá priamo podporí nadáciu Clara Lionel Foundation. Konkrétne poskytne finančnú pomoc pre fond na výskum rakoviny prsníka a zároveň pomôže s diagnózou ženám tmavej pleti.

Kampaň Savage x Fenty sa zamerala na príbehy troch žien, ktorým nebola poskytnutá adekvátna zdravotná starostlivosť len na základe farby pleti. Každá bojovníčka mala voľnú ruku s ich sebaprezentáciou, ale aj s výberom formy fotenia. Leiva, jedna z troch modeliek, chcela, aby jazvy boli viditeľné. „Nevnímam svoje jazvy ako jazvy,” zdôverila sa v rozhovore pre CNN, „pozerám sa na ne ako na môj vlastný druh šperku pripomínajúci, že som stále tu.”

Leila, modelka kampane Savage x Fenty
„Som veľmi šťastná a vďačná, že môžem byť súčasťou takejto obrovskej kampane,” napísala na svoj Instagram Leiva. Zdroj: savagex.com

Značné nerovnosti v oblasti zdravotnej starostlivosti

Nielen obdiv trom ženám, ktoré prekonali chronické ochorenie, ale aj povedomie o nerovnosti v americkom zdravotníckom systéme na základe veku a farby pleti je zámerom kampane značky Savage x Fenty. V roku 2012 prinieslo CNN informáciu, že úmrtnosť Afroameričaniek je o 41 % vyššia ako bielych žien.

McKanzie, ktorá mala nádor na prsníku, povedala vo videu Savage x Fenty: Ženy všetkých farieb pleti potrebujú byť vypočuté a potrebujú náležitú pozornosť.” Naviac v emailovom interview pre CNN dodala: Keď som si našla hrčku, musela som najprv podstúpiť dve nesprávne diagnózy. Až u tretieho lekára mi bola poskytnutá liečba, no v tom čase som už mala prsník veľký ako melón. Vtedy som už vedela aj ja sama, čo je moja diagnóza.”

V interview neskrývala ani nadšenie pre kampaň: „Uvedomenie si, že tieto fotky obehnú celý svet, znamená pre mňa veľmi veľa, hlavne preto, že môj príbeh nebude zabudnutý. Vďaka tomu viem, že ženy tmavej pleti budú vypočuté, pokiaľ ide o zdravie a liečenie. Na druhej strane dúfam, že tieto fotky sprostredkujú aj to všetko, na čom je ešte stále potrebné pracovať. Počnúc vypočutím žien, ktoré vyzerajú ako ja.”

AVON Pochod za zdravé prsia

Podobne aj na Slovensku existuje iniciatíva, ktorá sa už dlhoročne snaží podporovať a pomáhať onkologickým pacientkam. Viac ako 20 rokov AVON spolupracuje s neziskovými organizáciami, pričom venoval už viac ako 1,45 milióna eur na podporu vzdelávania zdravotníckeho personálu, študentov, zlepšenie kvality života a psychosociálnu podporu žien, kúpu diagnostických prístrojov, operačnej techniky a šírenie osvety v rámci prevencie na Slovensku. V projekte AVON za zdravé prsia sa angažujú a pomáhajú zvýšiť povedomie a prevenciu v danom ochorení aj známe tváre.

zdravé prsia
Medzi podporovateľov iniciatívy patria napríklad Alena Heribanová, Zlatica Puškárová či Roman Juraško. Zdroj: zdraveprsia.sk

Vzhľadom na aktuálnu situáciu s COVID-19 sa charitatívne podujatie AVON Pochod za zdravé prsia nemohol uskutočniť. Napriek tomu sa rozhodli v októbri, mesiaci boja proti rakovine prsníka, finančne podporiť projekt Štartovacie balíčky pre bezvlásky. Spolupracujú s Erikou Mokrý, ktorá v roku 2018 prekonala rakovinu prsníka, o chorobe aj liečbe písala blogy a napokon vydala knihu Tak trocha inak.

Taktiež sa mohli neziskové organizácie zapojiť do verejnej súťaže. Stačilo prísť s nápadom na zaujímavý projekt na podporu rakoviny prsníka počas celého októbra. Najlepší projekt získa na svoju realizáciu finančné prostriedky, ktoré sa podarí vyzbierať v priebehu budúceho roka počas spolupráce na projekte AVON za zdravé prsia 2021.

„Prioritou pre našu kozmetickú spoločnosť sú ženy, ich zdravie a bezpečie. Oslavujeme silu každej jednej, obzvlášť ak je to onkologická pacientka, ktorá zvádza svoj životný boj. Zdravé prsia nie sú samozrejmosť. Preto sa už viac ako 20 rokov venujeme na Slovensku šíreniu osvety a povedomia o tomto onkologickom ochorení, o možnostiach prevencie, diagnostiky a liečby. Uvedomujeme si komplexnosť a zložitosť celej témy, preto je naším cieľom spolupráca s odborníkmi a neziskovými organizáciami, ktorých projekty dokážu pomôcť naplniť naše spoločné ciele,“ informovala na oficiálnej stránke AVON za zdravé prsia Jana Pohorelská.