Existuje množstvo trefných príkladov, ktoré by som mohla začať menovať, ale obávam sa, že by presiahli môj skromný povolený rozsah. Dovolím si spomenúť toho zeleného mimozemšťana, ktorý ponúkal sto tabletov týždenne aspoň trikrát za hodinu alebo známe jesenné predvianočné reklamy od našich operátorov. Keď si tak nostalgicky zaspomínam, vynorí sa mi úsek z reklamy: „Sniežik sa nám chumelí, zima je zimička“, po ktorom mi prebehol mráz po chrbte. Nie z tej zimy, ale zo strachu, akou novinkou nás prekvapia v blízkej dobe.

Prečo teda existuje toľko otravných reklám? Po menšom zamyslení som dospela k záveru, že lepšie je vymyslieť reklamu, ktorú budeme neznášať, než milovať. Je vedecký dokázané, že negatívne situácie si pamäť dokáže uchovať dlhšie ako pozitívne. Čím je teda reklama otravnejšia, tým dlhšie si ju budeme pamätať. Ostáva mi už len veriť, že na smrteľnej posteli sa mi nebude v hlave premieľať: „A s kým bankujete vy?“

text: Michaela Stareková