Linda K. Bohušová počas prezentácie reklamná a produktová fotografia
Linda K. Bohušová počas prezentácie reklamná a produktová fotografia.

Linda sa fotografii začala venovať už ako pätnásťročná. Začínala s analógovým fotoaparátom s tzv. Zenitom a postupne svoju výbavu vycibrila až do dnešnej podoby, ktorú sme mali možnosť vidieť. Doniesla nám ukázať svoj fotografický kufor, ktorý okrem fotoaparátov a objektívov obsahoval všetko potrebné pre život fotografa. Sama tvrdí, že žiadny fotograf sa nenarodí ako profesionál, ale samotné skúsenosti z neho profesionála urobia.

Celá fotografická výbava plná fotoaparátov, objektívov, bleskov...
Celá fotografická výbava plná fotoaparátov, objektívov, bleskov…

Počas celej prezentácie sa nám na plátne premietali fotografie nafotené počas jej kariéry, ale nehanbila sa a doniesla nám aj fotoalbumy z jej študentských čias, keď ešte len začínala s fotením, tak ako niektorí z nás. Fotografia v materiálnej podobe má svoje čaro a je viac menej večná, ale pri množstve práce, ktorú denne má, sa uskromnila na digitálnu podobu fotiek. Do rúk sa nám počas prezentácie dokonca dostala aj jej diplomová práca, ktorá bola svojím spôsobom originálna a samozrejme, že sa týkala fotografie.

Podľa Lindy existujú dva typy fotografov. Buď je to fotograf introvert alebo extrovert. Typ fotografa introverta je taký, ktorý môže fotiť a pri tom maľovať steny. Čiže sa ako fotograf neuživí, ale má viac menej fotografovanie ako záľubu. Ona sama sa označuje za extrovertný typ. Snažila sa nám to vysvetliť na príklade, že fotograf v prípade, ak nefotí modelky, musí svoje objekty vedieť „ovládať“ hovoriť im, ako sa majú tváriť, vytočiť telo a množstvo iných typov pre lepší výsledok. So svojimi modelmi sa tak práve často snaží pri fotení komunikovať, aj keď sa nám priznala, že jej robí problém komunikácia po anglicky. Nie žeby ju neovládala, dohovoriť sa vie úplne bez problémov, ale skôr to definovala, že keď má fotiť a pri tom aj prepínať mozog na anglickú úroveň, je to komplikovanejšie.

Celý čas sme mali tú česť počúvať usmievavú a pozitívne naladenú osobu, ktorá to, čo robí, robí naozaj rada. Svoju prácu berie poctivo a podniká férovo. Snaží sa udržiavať pozitívne vzťahy so všetkými klientmi a nerobiť nič poza ich chrbát. Aj vďaka tomu dnes fotí pre značky ako sú Oriflame, F&F či Volkswagen, ale rada nafotí aj spokojné nevesty, či vysmiate deti.

Pohľad do albumu z tvorby z jej študentských čias
Pohľad do albumu z tvorby z jej študentských čias.

Autor a Foto: Michaela Stareková