Ako sa dá prejsť od štúdia matematiky a informatiky k reklame?
Odbor MatFyz je super, je to zábavná škola. Ja som študoval odbor učiteľstvo matematika-informatika, čo bolo celkom vtipné, no po prvom roku som si uvedomil, že mi tam chýba kreativita. Tá síce prišla, ale neskôr. Už na strednej škole som písal básničky, poviedky a bola to sranda. Tak mi napadlo, že by sa tým možno dalo živiť a skúsim písať. Zaujala ma aj reklama, kde ľudia ovládajú iných ľudí a sledoval som, čo sa dá v reklame robiť, keď viem písať. Wiktor Leo Burnett mal na stránke ponuku na copywritera, kam som napísal, oni mi poslali zadanie a tak som sa tam dostal. Bola to príjemná doba.

Funguje to tak aj teraz?
Myslím, že áno. Nemal som portfólio, mal som len zopár básničiek a zadarmo som vypracoval zadanie. Za rok, čo som tam pracoval, som nevymyslel nič prevratné, ale celkom pekné veci a to ma veľmi bavilo.

Čo je dôležité k tomu, aby bola kampaň úspešná?
Základom musí byť nie len kvalitný produkt, ale aj dobrý komunikát. Potrebuje mať tiež dobrý insight – teda by mal rozumieť cieľovej skupine a objaviť sa v správnom médiu.

Ktoré zo slovenských/ zahraničných kampaní ťa aktuálne zaujali?
Môj záujem sa stál mení – napríklad teraz vo Švédsku vymysleli homeless bannery. Sú to bannery, ktoré nemali miesto a ktokoľvek im mohol dať priestor tým, že zobral banner k sebe. Kampaň je jednoduchá a super. Príkladom zo slovenských je Najtwitterista, shoppie.sk kampaň, či liderin efekt.
Myslíš, že sa raz bude rozprávať o vašej kampani pre analytics.sk ako o najlepšej?
To ani nechcem, chcem skôr, aby ju považovali za jednu z tých, ktorá rozbehla vlnu ďalších skvelých reklám.

Ako ste sa dostali k produkcii klipu pre Horkýže Slíže?
Chceli sme robiť niečo, čo by nás bavilo. Zavolali sme Kukovi, ktorý mal číslo na zadnej strane CD, že s ním chceme urobiť šou, ktorú predáme telke. Povedal, že super a aj keď sa mu príliš nechcelo, potreboval urobiť klip. Zohnali sme techniku, on doniesol v taške peniaze a škodovku. Výhodou bolo nebáť sa, keď nemáš čo stratiť. Tam niekde začal TRIAD.

„Zlý postup je, keď firmy zverejňujú tlačové správy alebo nevedia zaujať cieľovú skupinu.“

Ako udržujete corporate identity?
Snažíme sa byť ľudskí, jednoducho nemať pocit, že sme majstri sveta. Robiť veci najlepšie ako sa dá, ale s ľudskou tvárou. Máme sladké piatky, párty, grilovačky. Chceme, aby to bolo rodinné, priateľské. Som rád, že ocenenia prišli teraz a nie skôr, lebo keby sa to stalo skôr, tak by sme možno boli namyslení. Šesť rokov sme robili veci, ktoré nebolo vidieť, a preto sa snažíme byť stále sami sebou.

„Na Twitteri nepotrebujete masu ľudí.“

Absolvoval si viacero pozícií, čo je na práci v TRIADe iné?
Máme ľudí, ktorí k nám prišli vystresovaní z iných reklamiek. U nás sa nerobí cez víkendy, robí sa od deviatej do šiestej, siedmej. Snažíme sa robiť priateľsky, nejdeme proti sebe. Večer sa ideme zabaviť a to je myšlienka TRIADu.
Do akej miery je reálne uvažovať na Slovensku o využití digitálnych médií v offline priestore?
Veľmi ľahko. Technológie nie sú drahé a prináša to iný zážitok. Online v offline vylepšuje to, čo zažívaš a to funguje, ľudia si to pamätajú. Jednou z dobrých kampaní bol T-mobile a jeho odkazy. Zase inak použitý online. Napríklad v Maďarsku urobili super vec, na Valentína si každý mohol napísať odkaz, potom šiel so svojou frajerkou do podchodu a na 5 minút ho tam uvidel.
Uvedomujú si slovenské firmy, že je potrebné investovať do onlinu?
Áno, zlepšuje sa to. Výsledky onlinu sú merateľné.

„Digitálne technológie nie sú drahé a prinášajú nový zážitok.“

Ako by si zhodnotil komunikáciu firiem na sociálnych médiách?
Dobrú prezentáciu má Kapitán Morgan. Presne vedia, čo si môžu dovoliť a to je dobrý facebook. Sú to ľudia, ktorí vedia, čo chcú načkou povedať. U nás je dobrým príkladom martinus.sk. Zlý postup je, keď firmy zverejňujú tlačové správy alebo nevedia zaujať cieľovú skupinu.
Oplatí sa v digitálnom marketingu využívať Twitter?
Počet užívateľov stále nie je porovnateľný s užívateľmi facebooku. Na twiteri nepotrebujete masu ľudí. Stačí ak sú zaujímaví a twittujú o tom, čo ťa zaujíma.
Ako vidíš budúcnosť kníh? Nahradia ich e-booky?
V anglickom metre každý číta správy na iPade. Napriek tomu si myslím, že všetci ľudia k e-bookom neprejdú. Retro bude vždy in.
Kam posunie kampane Google+?
Bude to o niečom inom. Keď niekto niečo plusne, je to silné. Výsledky, ktoré odporúčajú ľudia z mojich kruhov majú pre mňa väčšiu cenu.