Počas štyroch dní otvoril Týždeň vedy a techniky (TVaT) na FMK témy týkajúce sa marketingu, médií, brandingu či digitálnych hier. Väčšina blokových prednášok bola plne obsadená študentmi. O podujatí, ktoré sa konalo už desiatykrát, sa časopis atteliér rozprával s jeho organizátorkou VLADIMÍROU JURIŠOVOU, ktorá pôsobí na katedre marketingovej komunikácie.


Ako hodnotíte tohtoročný TVaT?

Tohtoročný TVAT hodnotím na výbornú. Mal hladký priebeh, no bol iný v troch veciach.

V čom konkrétne?

Zmenili sme miesto konania a z učebne JD 11 v Jame sme ho premiestnili do kina OKO, kedže je to reprezentatívnejší priestor pre podujatie tohto typu. Do programu sme pridali nové témy, konkrétne content marketing, event marketing a k digitálnym hrám sme pridali tému tech. Ďalším vylepšením bolo zvýšenie počtu workshopov. Celkom prebiehali tri, reklamný, mediálno-marketingový a mediálny, ktoré sa konali v menších miestnostiach pre obmedzenú skupinu študentov. Facilitátori workshopov sa tak mohli študentom venovať individuálne.

Celkom prebehli tri workshopy, ktoré boli situované do menších učební

Vyplatilo sa zvýšiť počet workshopov?

Workshopy pribudli, lebo si ich v minuloročnom dotazníku vyžiadali samotní študenti. S ich priebehom sme spokojní nielen my, ale aj zúčastnení. Prišlo nám veľa pozitívnych feedbackov a workshopy budú mať určite svoje miesto aj na budúcoročnom Týždni vedy a techniky.

Aj tento rok sa museli na jednotlivé bloky študenti vopred prihlásiť. Mnohí sa prihlásili, no neprišli. Podobne to bolo, predpokladám, aj s workshopmi.

Ako jediné negatívum pri workshopoch hodnotím práve menej zodpovedný prístup niektorých študentov, ktorí sa síce na workshop záväzne prihlásili, ale reálne sa nedostavili. Blokovali tak miesto študentom, ktorí by sa radi zúčastnili. Toto je problém, s ktorým bojujeme každý rok, snáď sa nám ho do budúcna podarí vyriešiť.

Snažíme sa každý rok vyberať nových rečníkov, ktorí sú super v tom, čo robia a majú čo študentom odovzdať.

V rámci podujatia tento rok vystúpilo na prednáškach 32 rečníkov. Podľa čoho ich vyberáte?

Najprv si vždy stanovíme témy a potom vyberáme spíkrov, ktorí naplnia obsah tém. Snažíme sa každý rok vyberať nových rečníkov, ktorí sú super v tom, čo robia a majú čo študentom odovzdať. Taktiež vyberáme rečníkov podľa cieľovej skupiny, ako napríklad tento rok Jána Trstenského z Grape Festivalu, ktorý je u študentov veľmi obľúbený. V neposlednom rade sa snažíme vyberať rečníkov aj tak, aby prednášky reagovali na to, čo sa v spoločnosti deje. Snažíme sa využiť momentum. Tak bola tento rok postavená diskusia s Marekom Vagovičom a Adamom Valčekom o vražde novinára.

O ktorých rečníkov bol najväčší záujem?

Podľa vyplnených dotazníkov medzi najlepších spíkrov patril Michal Pastier z reklamnej agentúry Zaraguza a Kamil Aujeský z digitálnej agentúry samsiDigital. Výborné ohlasy boli tiež na tému venovanú event marketingu. Z digitálnych hier bol najlepší Jan Kadanec z GrandBeats, ktorý veľmi pútavo študentom objasnil, ako sa produkuje hudba v digitálnych hrách. Vo štvrtok vyhrala diskusia o investigatívnej žurnalistike s Marekom Vagovičom z aktuality.sk a Adamom Valčekom z denníka SME, ktorú moderovala naša pedagogička Magdaléna Švecová. Diskusia bola veľmi silná. Jej témou bolo, či zaujíma Slovákov investigatíva aj deväť mesiacov po vražde investigatívneho novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej.

Praktický pohľad na vec je veľmi dôležitý, obzvlášť v dynamicky meniacom sa marketingovom či mediálnom odbore.

Dnes sa prednášky konajú na jednom mieste a v blokoch. Je to lepšie?

Dosť mi to uľahčilo organizačnú prácu v prípravnej fáze aj počas samotného podujatia. V minulosti boli prednášky roztrúsené po rôznych miestnostiach, v rôznych časoch a na rôzne témy. Prinášalo to so sebou veľa problémov.

Ako vlastne vyzeral TVaT pred desiatimi rokmi?

Prednášky mali vtedy najmä naši doktorandi. Postupne sme začali otvárať túto možnosť aj pre ľudí z praxe a dnes sú rečníkmi na TVaT len ľudia z praxe, z čoho mám osobne veľkú radosť. Praktický pohľad na vec je veľmi dôležitý, obzvlášť v dynamicky meniacom sa marketingovom či mediálnom odbore.

Počas prestávok si publikum mohlo otestovať svoje vedomosti z prednášok pomocou smartfónov a vyhrať zaujímavé ceny

Týždeň vedy a techniky sa organizuje na fakulte už 10 rokov. Ako dlho ste jeho súčasťou vy?

Od úplného začiatku. Ešte ako doktorandka som mu v podstate vdýchla život a mám radosť z toho, kam sa toto podujatie za 10 rokov posunulo. Dostala som vtedy úlohu zorganizovať na škole nejaké prednášky v rámci Týždňa vedy a techniky, ktorého dátum každoročne stanovuje ministertsvo školstva. Koná sa na celom Slovensku v rovnakom dátume a univerzity majú možnosť sa doň zapojiť organizovaním rôznych prednášok, workshopov, diskusií či exkurzií.

 

Autor: Juraj Rakučiak

Foto: Daniel Bíro, Jakub Kovalík