Krátko pred začiatkom letného semestra, konkrétne 7. februára 2020, sa stretli pedagógovia a študenti Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, aby pripravili Deň otvorených dverí.

FMK raz za rok organizuje toto podujatie a otvára svoje brány verejnosti. Udalosť láka mnohých potenciálnych vysokoškolákov, ktorí si vďaka nej môžu vytvoriť lepšiu predstavu o škole, na ktorú sa hlásia. Tento rok fakulta privítala na akademickej pôde vyše 600 mladých ľudí, väčšinou maturantov.

V prenosnom rozhlasovom štúdiu dostali slovo aj samotní uchádzači. Zdroj: Kristián Pribila

Živé vysielanie aj hry počas čakania

Pred hlavným programom, ktorý sa konal v Aule Jozefa Matúša, pomenovanej po bývalom dekanovi FMK a neskôr rektorovi celej univerzity, mali uchádzači o štúdium možnosť zájsť za študentmi fakulty a pýtať sa ich otázky o konkrétnych študijných programoch, ale aj o práci vo fakultných médiách. Rádio Aetter vysielalo naživo z miesta udalosti, a tak návštevníci mohli na vlastné oči vidieť prenosné rozhlasové štúdio a prácu študentov (od 1. apríla si rozhlasovú stanicu môžete naladiť v Trnave a jej okolí na frekvencii 107.2 FM, rádio však naďalej bude vysielať prostredníctvom internetu – pozn. red.).

Množstvo uchádzačov sa počas DOD na FMK pristavovalo aj pri pracovníčkach študijného oddelenia, ktoré informovali o dôležitých dátumoch výberového procesu, náležitostiach prihlášky či prijímacích skúškach. V priestore pred aulou sa nachádzala aj herná zóna, v ktorej si návštevníci mohli skrátiť čakanie na hlavný program onlinovými či offlinovými hrami a dozvedieť sa viac informácií o študijnom programe teória digitálnych hier.

dod na fmk
Organizačný tím tvorilo viac ako 30 pracovníkov, pedagógov a študentov fakulty. Zdroj: Kristián Pribila

Predstavenie študijných programov a aktivít fakulty

V hlavnom programe sa predstavovala pätica študijných programov, ktoré FMK ponúka. Konkrétne ide o marketingovú komunikáciu, masmediálnu komunikáciu, program vzťahy s médiami v anglickom jazyku, aplikované mediálne štúdia a spomínanú teóriu digitálnych hier.

Okrem toho sa prezentovali príležitosti a aktivity, ktorým sa venujú študenti popri školských povinnostiach, ako napríklad Univerzitný folklórny súbor Trnafčan, Univerzitné divadlo THE.ART.RE, Univerzitný spevácky zbor Unitty alebo už spomínané študentské média, ktorými sú FMK TV, rádio Aetter či univerzitný časopis Atteliér. Vysokoškoláci sa na Fakulte masmediálnej komunikácie môžu zapojiť aj do tímu, ktorý organizuje rôzne školské podujatia, alebo majú možnosť vykonávať rôzne športové aktivity v rámci voliteľných predmetov. 

dod na fmk
Absolvent Tony Dúbravec v rozhovore spomínal na študentské časy. Zdroj: Dominik Mičuda

Hostí privítala dekanka FMK UCM v Trnave Ľudmila Čábyová, ktorá sa o udalosti vyjadrila: „Veľmi ma teší, že aj tohtoročný program Dňa otvorených dverí pripravili pre maturantov najmä naši študenti. Títo študenti, ale aj mnohí ďalší, sú dôkazom, že naša fakulta dáva naozaj veľký priestor na realizáciu a splnenie si svojich snov.“

Stalo sa už tradíciou, že sa potenciálnym študentom fakulty prihovorí aj jej absolvent. Tento rok to bol Tony Dúbravec, ktorý je známy marketér, bloger, podcaster a konzultant v oblasti sociálnych médií. Na pódiu vystúpil aj ďalší, čerstvý absolvent Martin Císar, známy zo speváckej šou The Voice Česko Slovensko.

dod na fmk
O hudobnú vložku sa postaral spevák Martin Císar. Zdroj: Kristián Pribila

Okrem DOD na FMK sa najväčšia fakulta univerzity venuje aj iným aktivitám na prilákanie potenciálnych študentov. Pravidelne navštevujú stredné školy a gymnázia ich absolventi a súčasní študenti trnavskej FMK v rámci tzv. roadtripu FMK. Na bývalých školách maturantom prezentujú, čomu sa v škole venujú, do akých organizácií a médií sa môžu študenti zapojiť. Radia mladším kolegom, ako sa dostať na vysokú školu a aké predmety môžu očakávať v ďalšom štúdiu. FMK využíva aj ďalšie príležitosti na prezentáciu v rámci mesta Trnava alebo na celoslovenskom veľtrhu vysokých škôl.