Fakultný ples FMK naplánovali na koniec februára 2024, no organizátori ho museli zrušiť. Skončil sa fiaskom? Opýtali sme sa za vás.

Tohtoročnú plesovú sezónu ovládli grécke témy. Organizačný tím FMK z Kabinetu eventov na UCM sa rozhodoval hneď medzi dvomi – muzikálom Mamma Mia a Nocou na Olympe v štýle gréckej antiky a mytológie. Namiesto kráľa a kráľovnej plesu, ako tomu bolo minulý rok, by sa volil boh a bohyňa. Na konci dňa však vyhrala téma Mamma Mia.

Nadšené dievčatá, zmätení chlapci

Študenti vnímali tému rôznorodo. „Inak reagovali dievčatá, inak chlapci, ktorí mi hovorili, že lepšia by bola Noc na Olympe. Dievčatá boli nadšené z Mamma Mia,“ prezradil organizátor Sebastián Soroka. Sám priznal, že film nikdy nevidel a bol pre neho novinkou: „U dievčat som vnímal skôr pozitívne reakcie, u chlapcov zmätené ako u mňa.“

Vybrali sme sa teda medzi študentov zistiť, ako vnímali plánovaný FMK ples a jeho neočakávaný koniec. Bibiána z filozofickej fakulty zachytila, že sa mal organizovať nejaký ples. Vyjadrila aj ochotu sa ho zúčastniť, ale priznala, že to bližšie nesledovala. Na téme jej nezáležalo: „Podľa mňa sa ľudia zabavia na všeličom. Ja by som si išla hlavne zatancovať.“

fakultný ples FMK
FMK ples promovali cez sociálne siete fakulty. Zdroj: kabinet eventov

Milada a Samantha vôbec o tomto podujatí nevedeli. Ak by si všimli, že sa na fakulte organizuje, s veľkou pravdepodobnosťou by sa ho nezúčastnili. Peter o ňom, podobne ako ony, nič nepočul. Minuloročný ples s názvom Prom však zachytil a vybavuje si galériu fotiek, na ktorú narazil na sociálnych médiách.

Mnohí radšej pôjdu domov

Vstupenky na ples stáli 50 eur na osobu a zahŕňali večeru, polnočné občerstvenie, víno a nealko nápoje, vystúpenie folklórnej speváčky Dominiky Paňkovej, tanečníčky Chiary, speváčky Emmy Llure, DJ-a a voľnú zábavu.

Eunika sumu považuje za vysokú vzhľadom na to, že študenti nemajú pravidelný príjem. Za najväčší kameň úrazu vníma miesto konania: „Je to prostredie, ktoré poznáme ako školskú jedáleň. Aj keď tam dáš balóny, tak sa až tak nezmení.“ Ďalej si myslí, že mnohí nepochádzajú z okolia Trnavy a radšej cestujú domov a ušetria, ako by mali minúť 50 eur.

fakultný ples FMK
Minuloročný Prom ples cielil na študentov, ktorí nemali na strednej škole stužkovú. Zdroj: Niky Ivanicsová

Rovnako hlavný organizátor považuje pri plese za najväčší problém práve cenu. „Nie je veľa možností, ako to zmeniť,“ povedal. Minulý rok sa účastníci vo feedbacku sťažovali na málo jedla. Preto sa teraz objednalo viac a neexperimentovalo sa s inými možnosťami stravnej jednotky. To sa odrazilo aj na cene: „Keď očakávaš full service na plese, tak žiaľ, tá vstupenka bude drahšia.“

Ako reagovali učinkujúci?

Keď sa spúšťal predaj vstupeniek, mali zajednaných aj moderátorov. Tombolu a harmonogram programu postupne finalizovali. Objednali DJ-a a jedáleň, no, bohužiaľ, to museli zrušiť. Počas prípravnej fázy projektu neprerobili organizátori žiadne peniaze. Penále nemali ani od Dj-a, ani od jedálne. Jediná zaplatená položka boli plagáty rozvešané po chodbách univerzity. Tie hlavný organizátor zaplatil z vlastného vrecka.

fakultný ples FMK
Moderátori majú vstup na podujatie preplatení. Zdroj: Niky Ivanicsová

Zo strany účinkujúcich sa stretli s pochopením a nedostali sa k nim žiadne negatívne reakcie. Potvrdila to aj učinkujúca speváčka Emma Llure: „Pripravovala som sa na ples a je škoda, že sa nakoniec neuskutočnil, keď si dal človek tú námahu. Ale zmierila som sa s tým.“

Nepredala sa ani polovica lístkov

„Oproti minulému roku som bol dosť zhrozený z čísel predaja už od prvého dňa. Dostali sme sa tak tesne pod polovicu,“ hovorí Soroka o počte zakúpených vstupeniek. Kabinet eventov tak svoje pozvanie rozšíril aj na ostatné fakulty. Na pozvánku sme narazili aj na webovej stránke Fakulty sociálnych vied UCM, ktorá študentov motivovala, aby sa poponáhľali s kúpou vstupeniek.

Rozposlať e-maily fakulte a neskôr celej univerzite vnímal organizátor ako záchranné koleso. Potápajúcu loď z názvom FMK ples sa však pomyslenému kolesu nepodarilo zachrániť. Soroka uzavrel tému: „Lepšie by som možno nastavil marketingovú komunikáciu, kde sa vždy dá urobiť niečo viac. Myslím si však, že to bol minoritný dôvod, prečo sme ples nakoniec nezorganizovali.“