Réžia: Baltasar Kormákur

Scenár: William Nicholson

Kamera: Salvatore Totino

Hudba: Dario Marianelli

Hrajú: Jason Clarke, Jake Gyllenhaal, Josh Brolin, John Hawkes, …

Skutočný príbeh dvoch horolezeckých výprav, ktoré sa v roku 1996 rozhodli zdolať najvyššiu horu sveta Mount Everest. Pri vzostupe však expedíciu zastihla silná snehová búrka.

Everest rekapituluje jednu z najtragickejších expedícií osemtisícovky. Na atmosfére pridáva fakt, že film je natočený podľa skutočnej udalosti. Už od prvého momentu sa stávame svedkami prírodnej krásy. Herecké výkony sú presvedčivé, scény pôsobia reálne. Hlavné tri zdroje, ktoré človeku chýbajú, sú kyslík, teplo a nádej, že sa vrátite domov. Túžba hrdinov dosiahnuť svoj cieľ aj napriek hroziacemu nebezpečenstvu a vlastnej vyčerpanosti dokazuje iba ľudskú sebeckosť. Vlastná tvrdohlavosť sa nevypláca a tak dobrodružnosť vystrieda dojímavosť. Postavy nehľadia na dôsledky, napredujú k svojmu snu. Keď matka príroda zamieša karty, film začne byť zaujímavý a až vtedy vás pohltí do deja. Posledné minúty sledujete v neistote. Toto je boj medzi horou a človekom a hora má vždy posledné slovo.

the last witch hunter
Posledný lovec čarodejníc

Názov: The Last Witch Hunter /Posledný lovec čarodejníc/

Žáner: dobrodružný, akčný, fantasy

Krajina: USA

Minutáž: 107 min

Réžia: Breck Eisner

Scenár: Cory Goodman, Matt Sazama, Burk Sharpless

Kamera: Dean Semler

Hudba: Steve Jablonsky

Hrajú: Vin Diesel, Rose Leslie, Elijah Wood, …

Armády lovcov čarodejníc vedú svoju vojnu proti hrozivému nepriateľovi už celé storočia a bojujú s čarodejnicami vo všetkých kútoch sveta.

Tajomnosť a temnosť – to sú znaky, do ktorých je zahalený začiatok filmu. Čary, mágia či nesmrteľnosť sú ďalšími barličkami, o ktoré sa režisér opiera. Zaujať diváka hneď od začiatku nie je jednoduché. Vniesť do tohto žánru niečo nové bohužiaľ zlyháva už v prvých minútach filmu. Prevláda veľa svetelných efektov, ktoré dielu dodávajú aspoň akú takú atmosféru. Vo filmovej ukážke sa dejové línie prelínajú. Snaha ukázať náklonnosť medzi hlavnými postavami je len chabým pokusom zaujať obecenstvo a vyplniť čas do záverečných titulkov. Film pôsobí nezáživne a ničím výnimočným nevyniká. Zbytočne sa naťahuje a v konečnom dôsledku má rýchly spád a náhly zvrat. Záver je zdĺhavý a pôsobí nudne. Ak je čarodejnícky život dekoráciou vojny, nočné mory sa skončia zázrakom.

spectre
Spectre

Názov: Spectre /Spectre/

Žáner: akčný, dobrodružný, krimi, thriller

Krajina: Veľká Británie, USA

Minutáž: 150 min

Réžia: Sam Mendes

Scenár: John Logan, Neal Purvis, Robert Wade, Jez Butterworth

Kamera: Hoyte Van Hoytema

Hudba: Thomas Newman

Hrajú: Daniel Craig, Ben Whishaw, Ralph Fiennes, Naomie Harris, …

James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, ktorý ho privedie na stopu známej zločineckej organizácie. Postupne rozpletá zložitú pavučinu klamstiev, aby nakoniec odhalil desivú pravdu.

Úvod sprevádza typická znelka, na ktorú je obecenstvo už roky zvyknuté. Vôbec nie je novinkou, že hlavný hrdina dokáže ovládať každý dopravný prostriedok a James Bond nie je výnimkou. Chovanie agenta 007 sa nezmenilo. Stále je drzý, ironický, povrchný a bezcitný. Jeho vášeň k ženám sa prehlbuje každou minútou. Snaží sa zodpovedať všetky otázky za každú cenu. Scény sú akciou presýtené. Pôsobia bizarne, komicky či ako jedna veľká náhoda. Pohrávanie sa s tieňmi dodáva filmu tajomnosť. Práca s kamerou je dôkladná a pôsobí znamenito. Zápletka je prepracovaná a jej rozuzlenie sa ťahá celým filmom. Záverečné rozhodnutie otvára novú kapitolu. Je možné, že sa dočkáme úplne iného konca?

Autor: Daniela Štulrajterová

Zdroje obrázkov:

Everest: