Spoločnosť Orange Slovensko uvádza, že používanie sociálnych sietí počas karantény vzrástlo o viac ako 100 percent. Podľa Zuckerberga však nejde o celosvetovo najväčší nárast. 

Situácia ohľadne koronavírusu ani po niekoľkých mesiacoch neutícha a náporu ľudí nepodliehajú len lekárne či potraviny, ale aj sociálne siete. Vzhľadom na to, že mnoho ľudí trávi bežné dni v karanténe či prácou z domu, sociálne siete zaznamenali prudký nárast používateľov. Inváziu zažívajú najmä aplikácie, cez ktoré sa môžu uskutočňovať videohovory.

O miernom poklese používania Facebooku sme vás informovali koncom minulého roka, no zdá sa, že nárast využitia sociálnych sietí sa týka aj samotnej platformy s modrou ikonou.

Mark Zuckerberg uviedol pre CNN Business, že služby Facebooku čelia nárastu, pretože situácia spojená s koronavírusom núti ľudí po celom svete zostať doma. Najviac však pociťujú, že ľudia využívajú aplikácie ako WhatsApp alebo Messenger, cez ktoré môžu osoby komunikovať aj prostredníctvom videohovorov. Podľa jeho slov sa v súčasnosti používajú tieto aplikácie dvakrát viac ako obvykle, avšak stále nejde o celosvetovo najväčší nárast, aký doposiaľ zaznamenali.

sociálne siete a karanténa
Najväčší nárast pocítili aplikácie, ktoré sa využívajú na hovory či videohovory. Zdroj: pixabay.com

Aj napriek tomu, že generálny riaditeľ spoločnosti Facebook tvrdí, že nejde o najväčší nárast v dejinách, mnohí postrehli zvýšenú aktivitu na sociálnych sieťach. Mladí ľudia si v karanténe krátia čas zdieľaním výziev na Instagrame, iní využívajú videohovory na prácu, štúdium, ale i kontakt s priateľmi a rodinou.

Že nejde len o informácie zo sveta, ale aj z domova, potvrdila aj spoločnosť Orange Slovensko. Podľa ich vyjadrenia narástli volania cez aplikácie ako Messenger, Skype a WhatsAapp o viac ako 100 percent. Informoval o tom webový portál zive.aktuality.sk.

Facebook blokoval príspevky o koronavíruse

Napriek dobrým číslam, ktoré v priebehu pár dní spoločnosť dosiahla, samotný Facebook čelil kritike. Zaviedli prísne opatrenia proti hoaxom, ktoré sú spojené s ochorením COVID-19.

Kvôli chybe v systéme boli však blokované aj statusy a články, ktoré pochádzali z overených zdrojov. Chyba nastala len deň po tom, ako spoločnosti Facebook, Google, Twitter, Microsoft, LinkedIn a Reddit, vydali spoločné vyhlásenie o boji proti dezinformáciám na svojich platformách.

Guy Rosen, ktorý je viceprezidentom spoločnosti Facebook, priznal, že ide o chybu v anti-spamovom systéme. Dodal, že pracujú na jej oprave a všetky príspevky, ktoré boli omylom zablokované, sa budú dať opätovne zobraziť.

Chyba v systéme viedla k tomu, že tisíce príspevkov a odkazov boli nesprávne označené ako spam. Avšak nie všetky príspevky sa týkali len noviniek o koronavíruse, informuje Forbes na svojej webovej stránke. Podľa používateľov Facebooku bol problém rozšírený aj na iné príspevky, nie len na tie, ktoré sa týkali spravodajstva o novom víruse.

V podvečerných hodinách toho istého dňa Rosen informoval, že problém, ktorý nastal, už odstránili. „Obnovili sme všetky príspevky, ktoré boli nesprávne odstránené,“ uviedol. Tiež dodal, že platforma obnovila aj tie články, ktoré nesúviseli s ochorením, ale boli rovnako neprávom odstránené. „Išlo o problém s automatizovaným systémom, ktorý odstraňuje odkazy smerujúce na urážlivé webové stránky. Teraz teraz totiž nesprávne odstránil aj mnoho ďalších príspevkov,“ vysvetlil vzniknuté ťažkosti Guy Rosen.